I kveld slukker jeg lyset 

I kveld er det earth hour igjen, og jeg slukker lyset nok en gang. Slukker du også lyset i kveld?

Kaostroll

Jeg kan ikke redde verden. I alle fall ikke alene. Men i kveld er jeg ikke alene. I kveld er vi mange tusen som slukker lyset.

Vi redder vel ikke verden på en time. Om vi så hadde slukket lyset en uke hadde vi vel ikke reddet verden. Men jeg tror at en slik markering er med på å påvirke oss til å ta gode miljøvalg ellers. Derfor slukker jeg lyset. Og jeg logger meg av. For det er vel litt juks å bruke mobilen og poste og surfe når jeg skal tenke på miljøet? Eller er det innafor så lenge det går på batteri? For meg er det i alle fall ikke det. Det er mange andre enheter som må bruke strøm for å sende meg ut i den store vide verden (eller var det veven?). Akkurat denne timen jeg å holde meg unna.

I kveld er det 10.gang…

View original post 81 more words

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

