En impulsiv helgetur

img_3032Jeg løper langs kaia. «Vent, jeg vil være med!» Landgangen har allerede gått opp, men de senker den ned igjen for meg. Jeg er andpusten i det jeg kommer inn på dekket og de lukker landgangen bak meg. «Dette er danskebåten, ikke sant?» Det er det. Og i det jeg hører vi legger fra kai innser jeg at dette kanskje var i overkant impulsivt. Jeg har ikke engang gitt beskjed til de hjemme at jeg drar bort på helgetur alene. I siste liten har jeg bestilt billetter og kastet meg rundt for å dra på cruise til København. Helt alene. Hva vil mannen si når jeg helt uten videre overlater ansvaret for hus og barn til han for en helg? Uten å ha spurt på forhånd om det passet med hans planer. Vel, båten har lagt fra kai, det er ikke noe å gjøre med det nå. Jeg kan ta fly hjem når vi har kommet i land i morgen i verste fall. Men akkurat nå er det ingenting å gjøre med det. 

Jeg er på reise alene. Jeg har to netter og en dag helt for meg selv. Nå som jeg står der med alle mulighetene lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Nå som jeg kan velge akkurat det som jeg har lyst til å gjøre, hva har jeg lyst til? Vil jeg på spa? Spise noe? Gå på kino? Eller kanskje rett og slett bare sløve på lugaren med en god bok?

Før jeg har bestemt meg våkner jeg. Fremdeles litt stresset over at jeg kunne finne på å dra avgårde på så kort varsel og uten å spørre om det var greit. Og likevel fremdeles merkelig oppspilt med tanke på all den meg-tiden. En drømmetyder hadde sikkert kunne tolke mye ut fra denne drømmen. Selv tenker jeg bare at det kanskje har vært litt mye i det siste med ørebetennelse og feiring av to bursdagsbarn.

bilde 3

Det er lov å drømme. Men i dette tilfellet var det nok bra at det bare var en drøm.

Nå ser jeg fram til en helg nesten uten planer. God helg til deg!

Abelone

3 comments

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

