Vinterferiegøy: lag brettspill

Hjemme hos oss er vi glade i å spille. Før jul lånte vi en bok på biblioteket som inneholdt et brettspill med masse oppgaver på siste side. Siden den gang har jeg sagt at vi skal lage vårt eget brettspill en gang, det er jo ikke så vanskelig, men vi har aldri kommet så langt. Men i vinterferien har vi tid til å kose oss med slikt. Det har stoppet litt på tegning av brettet, men nå har jeg jukset litt og tegnet et brett. Perfekt er det ikke, men et godt utgangspunkt, og jeg tenkte jeg skulle dele malen med dere i fall flere har lyst til å lage sitt eget spill. Jeg har til og med laget en variant med forslag til oppgaver som jeg tror kommer til å falle i smak hos guttene. Muligens må vi lage oppgaver i hver eneste rute…

spillebrett

Hos oss er guttene veldig glad i sjansekort. Det er alltid ekstra spennende når du får det. Dessuten får man mer plass til å skrive på enn i slike ruter. Så muligens blir det en variant med sjansekort. Tenk om du får kortet «gå direkte til mål»!

De fleste har en terning eller fler, men hvis ikke kan du lage din egen terning også.

Liker dere å spille brettspill? Hva er favorittspillet deres?

Abelone

One comment

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

