Anbefalt lesing

Jeg er opptatt av miljøvern, men klimaverstingen fly, den er jeg lite villig til å snakke om. Litt usikker på om beregning av klimautslippet har tatt hensyn til om flyet er fullt eller ikke, det vil jo også påvirke hvor stor andel hver passasjer har av klimautslippet. Velger man å kjøre bil, så vil det i mange tilfeller gi et større klimautslipp enn å fly – særlig om du kjører alene. Men skal vi snakke om klimakutt andre steder, så bør også dette opp på dagsorden. 

Det handler ikke om å dø, det handler om å forlate et liv. Jeg har ikke noe forhold til hospice, men jeg er svært enig i det de skriver: «Selv om vi er alvorlig syke, så har vi krav på en god livskvalitet. Vi skal være trygge på at vi får den omsorg vi trenger. Det samme gjelder våre pårørende.» Jeg har opplevd at noen ikke fikk det, og det gjorde en vanskelig tid enda vanskeligere. 

Det er behagelig å sette folk i båser. Da vet vi hvor vi har dem. Men kanskje vi har mer til felles med dem enn vi tror

</p

One comment

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

