Tilbakeblikk

Det er vel ikke helt uvanlig å bli litt tankefull og se tilbake mot slutten av året? Før man kan forbedre noe må man vel se hva man har gjort før? Skal man fortsette med det man gjør eller er det bedre å avslutte og finne på noe annet?

Jeg har sett meg tilbake, har gjort et dypdykk i arkivet og funnet 5 innlegg som ikke har fått den oppmerksomheten (jeg synes) de fortjener. Dessverre er det ikke alltid slik at det er de innleggene jeg synes er best eller temaene som jeg brenner mest for som blir mest lest. Med det er det ikke underforstått at de følgende innleggene er de jeg er mest stolt av, men det er 5 innlegg som jeg synes fortjener en ny sjanse.

Det offentlige rom
Noen ganger er det innlysende at man er i det offentlig rom, andre ganger er det litt mer usikkert. Hvor er det offentlige rom egentlig?

Pisk eller gulrot
Vi mødre vet at barna våre liksom vokser litt når de får ros. Vi vet det virker. Så hvorfor har ikke politikerne lært det enda? Det virker som om det er lettere å ty til straff enn til belønning.

Et hav av plastikk
Jeg er så heldig at jeg bor i en kommune med automatisk plastsortering. Det betyr at jeg ikke trenger å sortere ut plastikk, der gjør søppelanlegget for meg. Dermed føler jeg meg ganske trygg på at det meste av plasten min faktisk blir gjenvunnet. Eller blir den det?

Et bilde sier mer enn tusen ord
Med dagens filter og hashtag, er det sikkert at det vi ser er sannheten? Det finnes ikke noen regler mot litt bilderedigering i privat sammenheng, så kan man stole på alt man ser i sosiale medier?

Tenk om jeg tar feil
Jeg er veldig restriktiv med publisering av bilder av barna mine. Og jeg grubler litt på om kanskje jeg tar feil. Hva om de kommer til å oppleve det motsatte av det jeg tenker? Hva om mangelen på bilder bli tolket til «mamma er ikke så stolt av meg at hun legger ut bilder»?

Abelone

2 comments

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

