10 ting jeg gleder meg til i desember

Så var det allerede blitt desember og advent er i full gang. Jeg er faktisk ferdig med julegavene allerede, det er herlig det! Likevel blir det en hektisk adventstid, jeg har nemlig så mye kos i kalenderen at det kan bli travelt. I tillegg til at vi følger med på snøfall og leser adventskalenderbok. I desember gleder jeg meg for eksempel til: 

Så var desember i gang. Hver kveld er kjøkkenbenken skjult under restene av dagens bakeprosjekt, men vi koser oss glugg ihjel med gløgg og pepperkaker mens vi haster mellom alle juleavslutningene. På julaften kommer jeg til å synke godsliten ned i en stol og oppdager at jeg glemt å sende julekort i år også. Men det spiller ingen rolle, for det blir jul likevel, og da skal vi i alle fall kose oss!

1. Gutta skal på kjemisk juleverksted. Siden hudkremen har fått skryt håper jeg selvsagt at det drypper litt på mora til jul. 😉

2. Snart er det årets siste jobbreise for mannen. Når mannen er borte har gutta og jeg en greie om at vi kjøper middag på McDonald’s og koser oss skikkelig. Så selv om vi foretrekker at mannen er hjemme med oss, så hender det vi spør om ikke han skal reise bort snart…

3. Neste helg skal vi se pøbel i pels, et samtidsteaterstykke om en gutt og en bakgårdkatt og en julaften i Oslos gater.

4. Samtidig tar vi med oss litt julemarked i Oslo. Jeg har vært på flere julemarkeder i andre land, men det i Oslo har jeg bare gått gjennom et par ganger i tidligere år. I år har jeg tenkt å bruke litt mer tid enn å bare få gjennom. 

5. Hvert år siden den ene gangen vi dro ut og hogde juletre har jeg sagt at vi skal gjøre det hvert år. Det har ikke blitt noe av (og vi har trukket fram plasttreet som bare skulle være en gang eller to). Men i år skal vi få det til (krysser fingrene for at alle holder seg friske i år!)

6. Julebord med jentene. For fem år siden startet vi en «klubb» med damer i nærområdet. Nå møtes vi ca en gang i måneden. Det er alltid koselig når denne gjengen med høyt tempo på snakketøyet og rå latter samles. Jeg tror det er litt sunt med slike avbrekk.  

7. Snart får vi se resultatet av iherdig øving på skuespill og sanger hjemme; det er klart for juleavslutninger på skolen. 

8. Jeg liker faktisk å bake, så jul er en super unnskyldning for å gjøre det. Det er spennende å finne nye oppskrifter, og det er masse inspirasjon der ute. Jeg har f.eks. tenkt å forsøke meg på juletremarengs. 

9. Vi har tenkt å komme oss på kino og se julenissen og snekker Andersen. Historien har fulgt meg i barndommen, så jeg er spent på filmtolkningen av denne. 

10. Og sist men ikke minst: jul!! God mat, tid sammen og (selv om jeg ikke helt vil innrømme det ) pakker. 

Hva gleder du deg til i desember?

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

