Desemberutfordring 

Anne-Helene kom forleden med en desemberutfordring. Hver søndag i advent er det en ny oppgave å svare på. Denne uken lyder oppgaven:

Del lenke til en nyhet som har provosert deg i uken som gikk, eller som har fått deg til å le. Skriv litt om hvorfor.

Jeg kunne skrevet om dark room, det har vært mange gode innlegg der. Jeg kunne engasjert meg i Listhaug/Joner-saken, men jeg har ikke skjønt hva ståheien egentlig handler om. Jeg kunne ha sagt noe om black friday vs grønn fredag eller om at jeg ble litt irritert på meg selv da jeg oppdaget at det er «Waste reduction week» denne uken og jeg ikke hadde fått med meg det. 

Det burde liksom vært noe viktig jeg trakk fram. Jeg burde mene noe. Men det er ingen nyheter som virkelig har provosert meg denne uken. Så jeg er nesten litt pinlige berørt når jeg avslører hva som har engasjert meg mest. Den saken som har fått meg til å le denne uka, som satte meg i fyr og flamme, fant jeg inne på Facebook gruppa «uperfekt og stolt»; rampenissen er tilbake

Screenshot fra Facebookgruppa «Uperfekt og stolt».

Jeg liker ideen! Likner litt på dinovember, men siden dinosaurene aldri har blitt favorittleken her i huset så har jeg aldri innført den. Men en rampenisse, det kunne være gøy. Eller en rampealv kanskje? I fjor var det nemlig en rampealv som tok pakkene fra julenissen og gjemte dem for oss! Tenk om han flytter inn da. Det kunne blitt slitsomt! Og veldig morsomt. I et kaotisk hus må dessverre rampestrekene være ganske store for å synes da. Det holder ikke å søle litt frokostblanding på gulvet liksom, det gjør vi godt selv. Men det var mange gode ideer, så det er gjennomførbart. Eller vent nå litt. Lillebror er redd for både påskeharen og tannfeen. Han liker ikke tanke på at noen sniker seg rundt i huset mens vi sover. Så en rampealv som sniker seg rundt og gjør rampete ting er kanskje ikke så god ide? Men det hadde selvsagt vært greit å ha en skyldebukk om man skulle finne på noe galt da. Om man spiser opp alt julegodteriet på forhånd f.eks. Eller om en av ungene knuser noe av julepynten. «Det var ikke meg, det var ramplealven!!»

Har du rampenisse i huset ditt?
Abelone

 

2 comments

  1. Må innrømme at jeg har vært litt slått ut av nyhetene den siste uken. Og så begynte jeg å tenke på hva som er nyheter og hva som er reportasjer og kronikker og så ble det bare rot alt sammen. Så jeg forstår godt at det å plukke ut en nyhet er håpløse saker.

    Den derre tullenissen er jeg glad ikke er i vårt hus, jeg tuller og surrer nok selv..! Jeg digger huset i veggen, da, bare det holder seg på det symbolske nivået.

    Takk for at du tok utfordringen videre! Jeg deler på Facebook-siden til bloggen.

    Lik

  2. Provoserende nyheter?
    Tja, nei, tru’kke det.
    Ingen rampenisseheller, bare meg og to katter, ikke for det, jeg hadde neimen ikke merket noe til rampenissen heller, toro jeg.
    Klem 🙂

    Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

