Du vil ikke tro hvilken dag det er i dag

Jeg har mange ganger slått fast at amerikanerne har i overkant mange matdager. Men dagen i dag er muligens den sprøeste av dem alle; I dag er det «National Clean Out Your Refrigerator Day». En egen dag for å rydde og vaske kjøleskapet! Hvor kult er ikke det. Og jeg er med på «feiringa»!

Vi har kjølehjørne hjemme hos oss. Elsker det! Det er plass til utrolig mye, men likevel er det mulig å holde oversikt. Vel, i alle fall så lenge ting blir plassert der de skal være plassert. I det siste har ikke ting blitt plassert helt der de hører hjemme, mye aktivitet hjemme og storhandel  har gjort at ble kjøleskapet seende slik ut:

«Tror det er tom for vaniljesaus, det må jeg huske å kjøpe. Og hadde ikke jeg et glass med tyttebærsyltetøy da??» Sånn kan det fort bli når kaoset inntar kjøleskapet.

Kremt, fire år siden best før dato… Det gode er at jeg hadde en mistanke og hadde kjøpt ny allerede.

Husker at jeg kjøpe den der. Jeg skulle lage fuglemat en vinter… Det er såpass lenge siden det, ja.

Fremdeles fullt, men nå er det mulig å få oversikt. Dessuten er det ikke varer som er gått ut på dato inne der lenger. Men hva slags mennesker er det som har fire liter vaniljesaus i kjøleskapet? Den sure lukta er også bort, merkelig, ikke sant?

I morgen er det «fast food day». Ser det som ganske naturlig at du ikke vil rote til kjøleskapet dagen etter at du har ryddet det. Men jeg ser jeg har en del jeg trenger å få brukt opp, så jeg tror jeg blir nød til å lage fastfood hjemme. Hvor rask må maten være for å regnes som fastfood?

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

