Kladd nr 123

Da jeg spurte om hva du ville lese utfordret Anne-Helene meg til å publisere kladd nr 123 slik den står. Siden jeg velger å skrive en ingress er vel svaret egentlig at jeg ikke tør publisere den slik den står. Kladden består nemlig av bare en lenke, men hvis du ikke allerede har lest teksten anbefaler jeg det. Den er fra 2014, men etter den siste tidens frifinnelser av voldtekstmenn i rettsystemet er den dessverre like aktuell.

Om ombytta roller i en våldtäkt: Vad hade han på sig då? | Alexandra Algerydh.

Abelone

5 comments

  1. Så du turde!

    Lenketeksten alene er provoserende, men jeg skal lese teksten, lover!

    Ble litt nysgjerrig på hva annet som befinner seg i arkivet ditt. Kanskje du skulle fortsette å publisere derfra?

    Lik

    1. Jeg er faktisk litt glad for at du sa 123, for da jeg scollet nedover var det en del kladder som jeg absolutt ikke ville publisert slik de er i dag.

      Lenketeksten er provoserende, og det er hele poenget med teksten den lenker til også. Skulle ønske den ikke var aktuell lenger, i 2016 burde vi ha kommet forbi dette stadiet, men noen nylige dommer har vist at den dessverre er det. Når noen kan innrømme voldtekt og likevel bli frifunnet… Vet det er veldig gammeldags å bruke stjerner for å vise handling, men gjør det likevel: *rister på hodet*

      Lik

      1. Å bruke stjerner for å markere handling er visstnok «så 2005», så antar at det skjedde en eller annen gang etter det. Muligens da emojicon kom for fullt?

        Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

