Klar for jakt!

I morgen er den store refleksdagen. I grunnen er det alt for sent, det er lenge siden det begynte å bli mørkt på kvelden. Før ungene skal hjem er det mørkt nå, men siden det er lyst når vi drar ut er det lett å glemme å ta med reflekser. I alle fall synes jeg det, enda jeg er helt nazi når det gjelder refleksbruk. Ungene er ikke det store problemet da, deres klær har så mye refleks innsydd at de synes (turboprinsen trolig bedre enn lillebror siden hans klær er vasket færre ganger…). Det er verre med oss voksne. 

Akkurat denne jakka var faktisk bra utstyrt. Verre med vinterjakka, der har jeg nøyaktig null reflekser…


Jeg har en skuff hvor jeg samler reflekser, men på starten av hver sesong er det merkelig nok skralt i skuffen. Så i morgen skal jeg på refleksjakt. Jeg skal sjekke jakkelommer, skuffer og skap på jakt etter reflekser. Egentlig håper jeg at jeg ikke finner så mange, for det ville være en god unnskyldning for å kjøpe noen av de kule refleksene som er laget til årets refleksdag. 

Blir du med på leting? Fortell meg hvor mange reflekser du finner hjemme – og hvor mange du har i/på jakka di. 

Også lurer jeg på en ting til: Bare 32% voksne bruker refleks, hva skal til for at vi skal begynne å bruke refleks? 

https://kaostroll.files.wordpress.com/2012/09/abelone-2012.jpg?w=620

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

