Lukten av nybakt eplekake

I dag er det epledagen, og jeg undrer på om jeg klarer å presse inn en lite kakebaking på tampen av dagen? Har hatt lyst på eplekake i dagesvis nå. Og det er jo egentlig fort gjort når man bare setter i gang. Jeg kan nesten kjenne lukta av nybakt eplekake allerede før jeg har begynt, og tennene løper i vann! 

Supersaftig eplekake:
100g margarin
100g sukker
2 egg
120g hvetemel
1 ts bakepulver
8 små epler
Kanel og sukker

Sukker og margarin røres hvitt. Rør inn eggene. Rør deretter inn hvetemel og bakepulver. 

Skrell og ta bort kjernene i eplene. Ta av nok til å dekke toppen av kaka, disse skal deles i tynne båter. Resten deles i biter og tilsettes i røra. Bland sukker og kanel på et fat og rull eplebåtene i dette før du legger dem på kaka. Restene av blandingen kan strøs oppå kaka. 

Stekes på 200 grader nederste rille ca 30 min. Serveres lunken med vaniljeis eller krem til. 

Har du spist eple i dag? 
https://kaostroll.files.wordpress.com/2012/09/abelone-2012.jpg?w=620

4 comments

  1. Kake er alltid best når en har hatt lyst på noen dager. Og eplekake, som den du gir oppskriften på, er superenkel, men såå god.

    Har kjøpt epler og laget muffins med epler, det teller vel også?

    Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

