Sommerflørt 1.0

9 kjeks til tre personer burde være rikelig. Det var det ikke…


I know, det er egentlig sjokoladeisdagen i dag. Men etter gårsdagens eksperimenter ble jeg inspirert til å fortsette å nettopp, eksperimentere. Dermed ble det disse kjeksene. Så rosa og glitrende som de er tenkte jeg først på å kalle dem prinsessedrøm, men etter å ha smakt dem er dette helt klart en sommerflørt! Her må det helt klart mer utvikling til, når jeg tilsatte friske bringebær ble kremen for våt. Smaken er nydelig, men jeg vil jo ha dem høye, høye!

Altså: basisen er det samme som pepperkake med sitronkrem; krem blandet med kremost naturell. Så moste jeg noen bringebær i kremen. Ser for meg at dersom jeg bruker bringebæressens og konditorfarge, så blir den stivere, men jeg har jo lyst til å bruke sesongens råvarer, det er liksom noe med at det da blir en virkelig smak av sommer. En klatt krem på en mariekjeks, en ny kjeks oppå, pynt med glitrende glasur og røde sjokoladehjerter.  

Jeg ❤️ bringebær, og denne kan helt klart bli en favoritt når den er ferdig utviklet


Har du tips til meg for å lage en stivere bringebærkrem til sommerflørt 2.0? 
Abelone

P.S. Vil du har flere ufullstendige oppskrifter? Du finner denne og mange fler på facebook

5 comments

      1. Jeg må bare komme over gelatinskrekken min da. Etter å ha laget vaniljesaus som ble pudding (med frøene på toppen) og fromasje med gelatinklumper er jeg litt skeptisk. Må koke bringebærsaft for å løse opp hvis jeg skal blande det med krem?

        Likt av 1 person

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

