A for Abelone

Snublet over en minichallenge her om dagen. Den var så morsomt at jeg bare måtte forsøke. Man skal altså svare på en del spørsmål, men man kan bare svare med et ord, og dette ordet skal begynne på samme bokstav som fornavnet ditt.

Klarer jeg det? Neppe! Jeg er alt for pratsom til det!

Her er mine svar:

Jeg heter: Abelone (faktisk har jeg tre fornavn, to av dem begynner på A, men jeg bruker bare dette). 

Jeg vil ha: A på eksamen. Tar ingen fag akkurat nå da, så det er kanskje litt merkelig å ønske seg deg… Men har tatt et par fag i voksen alder, og gjør det bedre nå enn da jeg studerte. Var ikke særlig akademisk den gang. 

Jeg er redd for: arrogante slanger. Jeg har skikkelig, skikkelig slangefobi altså! Kan ikke se bilder i blader uten å hoppe høyt og kaste bladet unna. Vis meg bildet av hoggormen du har sett på facebook, og jeg har unfriended deg lenge før du rekker å si hoggorm. Æsj! De tobeinte av sorten arrogante slanger er muligens enda verre. Da jeg var liten var jeg også redd for alligatorer. Min bror brukte å sette en lekekrokodille på dørstokken når han ville ha fred. Han visste jeg ikke turte passer den. Og når har jeg også avslørt at jeg ikke vet forskjellen på krokodille og alligator!

Jeg har: allergi. Atsjo. Tåler ikke hund, pollen, støv (det skulle ingen tro slik det ser ut hos oss) og går ut av skalaen på katt. 

Jeg er ikke: alene, aggressiv og arrogant. Tror faktisk ikke jeg trenger å utdype denne. Jøss! 

Jeg synger: alltid. Jeg var ørebarn, og min mor påstår at hun visste jeg ikke hørte når jeg sluttet å synge. Forsøker å ikke synge «umotivert» høyt i «det offentlige rom». 


Jeg liker dyret: albatross? Apekatt?
Også falt jeg pladask for en andunge som var til salgs i Barcelona. Jeg hevdet at den kunne få bo i vasken på badet, men mannen var ikke enig i det. Akvariefisk derimot gikk gjennom. Men det er ikke like gøy å rense akvariet, så jeg har en akvariepause for øyeblikket. 

Jeg er: akkurat passe ajour? Har forresten vært aktmodell en gang. Vedder på du ikke visste det! 

Jeg elsker: alt med sjokolade. Eller forresten, mørk sjokolade og appelsinsjokolade er jeg ikke veldig glad i. Også er jeg glad i aktivitet. Ikke sånn adrenalinsport, men spinning, jogging, turgåing og sånt. Håper at foten snart blir friskmeldt! 
Dessutene er det vel helt aksiomatisk at jeg… Nei, kan ikke slenge rundt med fremmedord bare for å finne ord på A! 

Tar du utfordringen? Og klarer du å holde deg til reglene? 

Abelone

2 comments

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

