Jeg hater 1.april!

foolSeriøst! (som ungene mine ville sagt), jeg hater 1.april! Den «morsomme» dagen da vi kan lure hverandre. Har aldri likt den. OK, muligens da jeg var liten, men husker jeg alltid slet med å finne på noe lureri. Ikke en eneste avis eller nettside er trygg. Facebook flommer over med «graviditeter» og dermed har du sjansen til å fornærme både de som tullet og de som ikke gjorde det. Og selv tror jeg på det gode i mennesket, så selvsagt går jeg rett på alle spøker.

Hvis du vil vite mer om aprilsnarr kan du lese på wikipedia selv. Selv tror jeg at jeg holder meg under dyna og håpe dagen går over! De har en fordel i England hvor narringen er begrenset til før kl 12…

Aprilspøker er forøvrig en litt skummel sak i disse digitale tider når du ikke kan vite om du treffer mottakeren av spøken igjen.Opplevde faktisk konsekvensen av det da vi drev å prøvekjørte bil i vinter. En forhandler vi besøkte fortalte at man kan få bot for å kjøre med avtagbart tilhengerfeste. Jeg hadde aldri hørt om det før, men med tanke på yrket hans burde vel han vite det? Spurte litt rundt blant kjente og nevnte det også hos en annen forhandler. Han hadde heller aldri hørt om det og kunne ikke skjønne hva begrunnelsen for dette skulle være heller. Fant til slutt ut at jeg var nødt til å spørre google. Det viser seg at dette var en aprilspøk fra 2014, men dette hadde tydeligvis ikke denne forhandleren fått med seg. Vi kan si det sånn; vi handlet ikke hos han.

Abelone

P.S. En aprilspøk kan slå tilbake…

5 comments

    1. Og ungene fortsetter gjerne luring i dagevis etterpå. Men i år har de faktisk ikke prøvd seg. Tror jeg lar være å nevne hvilken dato det er 😉

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

