Hvilket hjerte banker ikke?

I dag er det vaffeldagen. Planen var å forsterke mitt image som en skikkelig friluftsentusiast og vise fram vafler stekt på bål. At jeg bare hadde tenkt å dra opp til «bålplassen» ca 20 meter fra hytta trengte jeg ikke si noe om. Men med to slappe foreldre gidder vi ikke gå så langt en gang. Det får bli innendørs vafler til frokost. Og det tror jeg var like greit. De først tre forsøkene ble nemlig slik:
  

Skikkelig irriterende! Første gang jeg brukte jernet hadde jeg samme problem, den gang skyldte jeg på ferdigrøra. Neste gang vi brukte det ble de perfekte. Hvorfor det trøblet i dag og hvorfor det plutselig funket er fremdeles en gåte. Jeg gjorde jo ikke noe nytt. Muligens utenom at jernet rakk å bli varmere underveis? Jeg får teste hypotesen en gang vi kommer oss ut på tur. Men i dag nøyer vi oss med vafler til frokost. 

(Forøvrig er oppskriften to egg, en slant melk, en teskje-ish bakepulver, en dæsj sukker, godt med smeltet smør og hvetemel til passe røre.) 

Spiser du vaffel i dag eller nøyer du deg meg kvikklunsj og appelsin i påsken? 
Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

