Jeg ❤️ kanelboller også

Vi feirer egentlig ikke valentinsdag hjemme hos oss. Ingen av oss har noe forhold til den, og er ikke hverdagsromantikken viktigere uansett? (Dessuten har mitt livs kjærlighet bursdag uka før) Så hvorfor jeg egentlig fikk for meg at hjertekabelboller hadde vært perfekt i nå helga er jeg litt usikker på. Et godt eksempel på påvirkning fra sosiale medier? Men de er nå uansett søte da! 

Det er lite som er bedre en lukten av nystekte kanelboller. Kanskje bortsett fra smaken av nystekte kanelboller.

 

225 g smeltet smør
225 g sukker
2 pk tørr gjær
1 ss luftigere bakst
5 dl vann
Ca 1 kg hvetemel
Sukker, kanel og smør til inni

Hiv alt i kjøkkenmaskina, elt godt. La heve. Kjevle ut deigen og smør på med smør (eller soft flora som jeg brukte denne gangen). Strø på sukker og kanel. Rull sammen og del i skiver. Ta tak i enden av deigen og rull av bollen samtidig som du ruller opp en ny (var det forståelig i det hele tatt?). Legg på stekebrett, etterhev og stek på 200 grader i ca 12 minutter. 
  Og denne gangen var det ikke tvil i heimen om at det var hjertefasong. Men det var noen som ble så rare at de så mer ut som øyne og nese. Det ga meg en god ide til Halloween! 

❤️lig god søndag, med eller uten valentinsdag og morsdag. 

Abelone

One comment

  1. Reblogged this on Kaostroll and commented:

    I dag er det kanelbollens dag – i alle falli Sverige. Akkurat det er en matdag jeg ikke hadde hatt noe imot om kom til Norge. Jeg vurderer hardt om jeg skal forsøke kanelboller på pinne i dag. Det krever en del tålmodighet, men om de blir vellykket er det definitivt verdt det.

    Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

