Snakkende ❤️

Første gang jeg hørte om conversation hearts var på passion4baking. Jeg var litt usikker på hva det egentlig var. Likner det litt på love hearts kanskje? Jeg har aldri sett disse i butikken, så jeg aner faktisk ikke om de selges i Norge. Skulle jeg finne ut av hva dette egentlig var, så måtte jeg lage det selv. På instructables.com fant jeg en oppskrift som så ut til å være passende lett.

3/4 spiseskje gelatinpulver
1/4 kopp blank brus f.eks. Sprite
Ca 3 kopper melis
konditorfarge etter ønske
smakstilsetning etter ønske (f.eks. bringebæressens, sitronessens og peppermynte)

Det vanskeligste av alt med oppskriften var faktisk å finne form. Til tross for at jeg har vanvittige mengder pepperkakeformer, har jeg ikke noen små hjerter. Da ble løsningen å lage selv. Med papp, teip og litt tålmodighet ble det til slutt noen former. Det funket. Helt perfekt ble det ikke, men godt nok. Neste gang kanskje jeg heller skulle forsøke å bruke en brusboks?

Bland geletinpulver og brus og la det stå ca 5 minutter slik at gelatinen begynner å løse seg opp. Sett deretter bollen over en kjele med kokende vann for å smelte helt (til du ikke lenger se korn). Bland inn 1/2 kopp melis inntil du får en deigaktig konsistens. Bland inn farge og smak til det blir jevnt. Jeg brukte sitron på gul, bringebær på rosa og peppermynte på hvit. Kjevle flatt og trykk ut hjerter med form. Sett dem til tørk i 2 døgn, snu gjerne på dem underveis slik at begge sider tørker. Skriv eventuelt på tekst med spiselig tusj når de har tørket.

Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Love hearts kan det ikke sies å være. Veldig søtt godteri, passelig hardt. Peppermynten likner veldig på guttenes favorittkonfekt, og var den jeg syntes var best, men de andre fargene gikk også ned på høykant. Det ble noen diskusjoner i heimen om dette egentlig var lørdagsgodt eller ikke, så noe favoritt ble det ikke. Men jeg gir meg ikke, jeg må forsøke meg på en ny runde – denne gangen kanskje jeg finner en konditorfargetusj som ikke er uttørket også!

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

