Kjære Stormberg

Første gang jeg kjøpte et stormbergplagg må ha vært rundt 2003-2004. Jeg kom over er godt tilbud på skibukse og anorakk. På lappen sto det at de var laget for norske forhold. Til deres forsvar, dere kan jo ikke vite at jeg trolig er den eneste nordmannen som er født uten ski på beina. Jeg har tilbrakt mye tid i dyp snø, kavende for å komme meg opp. Snø er vått. I alle fall når man blir værende i den en stund; da smelter den. Så å ikke ha et fnugg av vannavstøtende materiale i skiklær…? Ikke tålte de sol heller, klærne falmet etterhvert til en skitten lakserosa nyanse. Og jeg sverget at jeg aldri skulle kjøpe stormbergklær igjen.

Det løftet holdt jeg helt fram til for et par-tre år siden. Da kjøpte jeg min første turbukse og fleecegenser på nettbutikken. Etter å ha prøvd klærne sverget jeg på at jeg aldri skulle kjøpe noe billigutgaver av turklær noen sinne igjen. Disse merkeklærne var jo tusen ganger bedre. De sitter bedre, er veldig behagelige og er mer funksjonelle. Jeg har seriøst vurdert å flytte inn i min lia zip off bukse og trolldal fleecejakke

MEN

Det er alltid et salg hos Stormberg. Det er bare skikkelig irriterende når det du kjøpte for to uker siden plutselig kommer til halv pris. Skikkelig irriterende. Og siden man abonnerer på nyhetsbrevet i håp om å vinne en premie, så får man også vite om disse salgene. Selvsagt burde man da ha brukt angrefristen og sendt den i retur og heller kjøpt en ny, men helt ærlig, så blir det i overkant mye styr. Ikke hadde det funket heller. For her kommer nemlig problem nr 2. Når man skal handle hos Stormberg, særlig kampanjeproduktene deres,  møter man dette:

størrelser

Vi har mange størrelser, bare ikke tilgjengelig… Ædda bædda!


Jeg er ei stor jente. Klærne mine må være store nok. Men stort sett hver gang jeg har gått inn på de tingene jeg vil ha, så møter jeg en svært utplukket hylle. Om det skulle slumpe til å være igjen noe i store størrelser, så er det gjerne noe radioaktivt grønt eller neonrosa. Jeg er glad i farger, men det er enkelte farger som er langt utenfor min komfortsone. Selvlysende er blant dem. Som detaljer, gjerne. Som bukse, nei takk!

Og i dag ville bare fortelle dere at jeg er skikkelig, skikkelig lei av det! Men jeg har jo ikke lyst til å være en sutrekopp, kritikk er ikke særlig konstruktiv da. Så derfor skal dere få et par forslag av meg:

1) Innfør prisgaranti. Dersom varen kommer på tilbud i løpet av 30 dager, så får du den til tilbudspris. Det burde i grunnen ikke være nødvendig å oppdage det selv en gang, bare tilbakefør til de som har kjøpt produktet i aktuell periode. Tipper det er mange som ville satt pris på det. 
2) Ha flere klær i store størrelser. Da mener jeg ikke flere modeller, selvom jeg selvsagt ikke hadde hatt noe imot at alle modeller er i store størrelser også, men antall på lager. Det virker som om det blir utsolgt for størrelsene omtrent før salget har startet, og da blir det irriterende å gå inn å sjekke. Jeg kan til og med være villig til å vente en stund dersom jeg bare får vite om det ved bestilling. 

Mens jeg venter på det får jeg melde meg av nyhetsbrevet slik at jeg slipper å irritere meg. Men nå er det jo halv pris på en jakke, det hadde kanskje ikke gjort noe om jeg kjøpte bare en trolldal til…? Det er jo ikke produktet det er noe i veien med, det er markedsføringen. 

Abelone

P.S. Nå kan du følge meg på Facebook også!

 

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

