Globetrotter

Er du en ekte reisende spør sas. Akkurat uttrykket «true travelers» var ukjent for meg, men antar at det er det samme som globetrotter? Selvsagt måtte jeg ta testen! Jeg liker jo å reise og utvider stadig verdenskartet (allerede utdatert, på tide å oppdatere det kanskje?).

Har tatt testen et «par» ganger. Beste resultatet er at jeg er 66% globetrotter. Men jeg kan tydeligvis aldri bli en skikkelig globetrotter. Det er nemlig noen spørsmål som jeg er uenig i.

Nei, hvorfor skulle jeg det? På telttur kan jeg slite litt med å få ladet nok, men på vanlig reise? Sjelden. Men jeg har et triks da; jeg har med en skjøteledning, det vil si, det heter vel egentlig forgreiner. Da kan jeg lade flere enheter samtidig, og det er jo greit når det er stadig fler som trenger ofte lading. Kjøpte meg også en lader med flere usb-innganger, men den var nok litt for billig, for den begynte å tulle etter at jeg koblet på vel mange enheter på en gang. Men den var praktisk da!
Det er vel strengt tatt bare nødvendig dersom du bare reiser med håndbagasje? For jeg finner utmerket godt fram i toalettmappa som ikke er gjennomsiktig. Og det er kanskje litt tingen, man antar at en globetrotter reiser med bare håndbagasje. Er jeg den eneste som irriterer meg over alle kabinkoffertene som er inne på flyet? Jeg synes også det er gøy å handle litt i utlandet, så jeg synes det er greit å ha koffert uansett. Eneste gangene jeg har fått forsinket bagasje er faktisk på vei hjem. Helt greit å få den levert på døra senere på kvelden!

Et annet spørsmål som dukket opp var om jeg hadde flere valutaer i lommeboka. Nope, jeg bruker alltid opp det siste på flyplassen før jeg reiser hjem. Ikke veldig køvennlig selvsagt at jeg kommer med en neve mynter som hun stakkaren i kiosken må telle opp og i tillegg betale resten med kort. Men jeg blir kvitt småpengene. Euro er det eneste jeg ikke er så opptatt av å bruke opp, stor sjanse for at jeg kommer til å få bruk for det igjen. Problemet er bare at jeg har glemt at jeg har dem (og hvor) neste gang jeg skal på tur…

Er du en globetrotter?

Abelone

One comment

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

