Julens leseliste

Da glamourbiblotekaren spurte hva vi skulle lese i jula, innså jeg at jeg faktisk ikke visste hva som kommer etter boka jeg holder på meg nå. I jula trenger jeg enkel litteratur. Så nå har jeg fylt opp kindle’n min med noe jeg i alle fall håper er lettlest og morsomt. Har vel ikke tro på at jeg kommer gjennom alle disse i løpet av jula. Og ikke klarer jeg å nå målet mitt om 50 bøker i år heller (med mindre jeg tar med barnebøkene jeg har lest da ;-)) Tidligere har jeg klaget over utvalget på ebøker i Norge, men denne gangen er faktisk alle bøkene på norsk.

En himmel av brev
Alyson Richma Allerede godt i gang med denne, og har kommet akkurat så langt i historien at det er rett før jeg er hektet.
 Morder-Anders og hans venner (samt en og annen uvenn)
Jonas JonassonHvis denne er halvparten så morsom som de forrige bøkene hans, så har jeg mange morsomme øyeblikk i vente!
En mann ved navn Ove
Fredrik BackmanNår man ikke lager liste (eller kjøpe boka med en gang), så er det fort at man glemmer bøkene man tenker at man skal lese en vakker dag. Men da ei venninne nevnte boka forleden, så blir en vakker dag nå.
Drømmehjerte
Cecilia SamartinDen har fått gode kritikker. Også er handlingen på Cuba. Det er alltid morsomt å lese om steder du har vært selv.
Jordmoren fra Venezia
Roberta RichDenne er kanskje den jeg er mest spent på. For meg ukjent forfatter og ukjent tidsepoke, men settingen mellom jøder og kristne i tillegg til en dramatisk fødsel, det må bli noe spenning her.
En liten verden
Åsa HellbergMorsom ide; «mangler reisefølge, så jeg bare følger etter noen». Eller kanskje det er litt creepy? Liker i alle fall tanken på at man fremdeles kan ha reiselyst ved fylte 70.

Hva skal du lese i jula?

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

