11 ting jeg heller vil gjøre enn å lese til eksamen

Etter forrige eksamen i januar, påsto jeg at jeg ikke skulle gjøre dette flere ganger. Men det gikk ganske bra, så plutselig ble jeg fristet igjen. Men det er merkelig med det, det er ganske mye annet som frister mer enn å lese til eksamen…

  1. Lage julegodt med ungene. Så langt har det blitt både peppermyntekonfekt og mozartkuler.
  2. Lese en god bok. Hadde et hårete mål om å lese 50 bøker i år, jeg har bare kommet halvveis. Goodreads er optimistiske, jeg har fremdeles 13 dager igjen. Selv er jeg realist, så jeg tror ikke jeg kommer dit. Men du verden for noen gode leseopplevelser jeg har hatt i de bøkene jeg har lest.
  3. Ha  «julekino» hjemme. Snacks, en julefilm, dempet belysning og hele familien foran TV’n. Da snakker vi kvalitetstid!
  4. Bygge legokalender (og gjerne finne noen unyttige fakta om desember)
  5. Finne ut hvilke brettspill jeg burde kjøpe i år. (Hylla er sprengt, så jeg «burde» vel strengt tatt ikke kjøpe noen)
  6. Sjekke om det er noen jeg kan hjelpe på med et julegaveønske. Så langt er det tre familier som får en julehilsen (og jeg får ryddigere hus. Vinn-vinn!)
  7. Oppdatere med på bloglovin. Og instagram. Og facebook. Og snap. De fleste sosiale medier i grunnen. Hva som helst for å utsette lesingen.
  8. Ha julegrøt i skogen.
  9. Kjøpe jagerflypepperkakeform. Da jeg leste om den i VG lurte jeg på hvem jeg skulle sende for å få tak i den. Heldigvis har de den på formina.se også.
  10. Sjekke postkassa. Jeg tenkte tidlig i desember at jeg ikke gidder å sende julekort i år. Men så gikk dagene utover i desember uten at det kom et eneste julekort, og jeg fant ut at det egentlig var litt trist. Så nå tror jeg det blir romjulsbrev likevel. Også skal jeg begynne å sende kort til barn jeg kjenner. Når jeg ser hvor glade mine barn blir over å få brev, så tror jeg det er på tide å begynne å bruke posten oftere.
  11. Skrive innlegg som dette. Fornuften har fått råde akkurat på dette punktet da. 

 

Eksamen er over, nå kan jeg vende tilbake til skjønnlitteraturen


Nå er eksamen heldigvis overstått, og jeg kan endelig legge bort pensum igjen og nyte siste rest av juleforberedelsene med god samvittighet. Jeg liker jul, og jeg liker juleforberedelser. Men det er morsomst når jeg ikke egentlig burde gjort noe annet. 

Abelone

 

2 comments

    1. Er så sent ute at jeg nå heller mot digitale julekort. Så gir jeg heller frimerket til flyktningehjelpa eller bymisjonen eller noe. Og blir flinkere til å sende postkort resten av året.

      Likt av 1 person

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

