Favorittfargen

Som voksen tenker jeg ikke så mye på hva som er yndlingsfargen min. Det er bare en farge liksom. Men for ungene er det viktig. «Mamma, hva er yndlingsfargen din?» spør lillebror meg. Og turboprinsen før han. Jeg har alltid vært glad i blå, så det er svaret mitt. Men når jeg tok en kikk på kontoret mitt i dag, så lurer jeg på om kanskje det ikke er helt sant… 

Rosa, jeg er omgitt av rosa. Til og med gardinene er rosa. Det eneste kontoret i gangen som har det!

Veldig mange av mine private effekter på jobb er rosa. Fordelen med å ha en rosa multilader i et mannsdominert miljø er selvsagt at den alltid blir levert tilbake. De andre tingene derimot er det vanskeligere å komme med en fornuftig forklaring på. Det er ikke veldig sannsynlig at noen stikker av med kaffekoppen min eller vannflaska mi liksom. 

Den rosa perioden begynte vel i grunnen etter at turboprinsen ble født. Jeg trengte en motvekt til alt det babyblå. Muligens ble også turboprinsen påvirket, for yndlingsfargen hans var lenge rosa. Er litt usikker på hvilken farge det er nå. Ved forrige sjekk var det alt utenom rosa og lilla… Det er tydelig at det ikke går an å være tøff 8-åring og like rosa. I alle fall ikke offentlig. Men for ei 37 år gammel jente er det helt greit! 
Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

