Hurra for meg som fyller mitt år

Jeg tør nesten ikke si det, for virker det ikke da som om jeg fisker etter flere bursdagsgratulasjoner? Gjør ikke egentlig det altså, for jeg synes det bruker å bli mer enn nok på Facebook. Selv har jeg sluttet å gratulere på face, sender heller en melding til gode venner eller sier det muntlig om jeg møter facebookvenner rundt bursdagen. Det blir liksom så mye og upersonlig. Men det er en helt annen diskusjon, jeg tar ikke den i dag.  

37 år gammel og grå? Fryktelig å bli et år eldre? Nei, så ille er det heldigvis ikke!


I dag fyller jeg 37 år. Har aldri skjønt den det med 29 år og noen måneder. Alderen min er ikke noe jeg tenker på til vanlig, faktisk må jeg ofte regne ut hvor gammel jeg er hvis jeg blir spurt om den. Kanskje det er fordi jeg er på et god sted i livet? Jeg er gift, har to flotte gutter, fast jobb jeg trives i, gode venner, hus og bil, mulighet til å reise, gå på teater og konserter og drive med andre hobbyer.  Utenom et par langvarig plantar facitter (betennelse i senefestet under foten) har jeg ganske god helse også. Noen rynker, grå hår og en del ekstra kilo har det blitt med årene. BMIen er alt for høy, men jeg har mange gode unnskyldninger for å ikke slanke meg. Livet er jo for kort til å unnvære alle de gode smakene! 


Akkurat nå ligger jeg i sengen og hører at barna øver på bursdagssanger og legger siste hånd på bursdagskortene. På kjøkkenet lager mannen kaffe slik at jeg får kaffe på senga. I kjelleren står en kake ungene har laget, vel, pyntet i alle fall. Snart skal jeg late som jeg sover og blir vekket av bursdagssang. Jeg tror dette blir en fin dag! 

Abelone

5 comments

    1. Takk.

      Kaffe på sengen er ikke egentlig en tradisjon siden bursdager er så usympatiske at de kan finne på å havne på en hverdag. Men siden vi har (tatt oss) fri i dag kunne jeg ønske meg det. Har ikke noe imot å gjøre det til en tradisjon, for det var koselig med hele familien i sengen! Men på hverdager har vi ikke tid til å det.

      Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

