Karnevalstid

På lørdag skal jeg på karneval. Jeg har enda ikke helt bestemt meg for antrekket. Jeg har flere ideer, og selvsagt skal jeg lage det selv. Jeg vet mange fortrekker å kjøpe ferdige drakter, men jeg synes veldig mange av kostymene er laget av skikkelig ekkelt stoff. Ikke har jeg lyst til å bruke mange penger på det heller. Og dessuten er da mange av damekostymene fryktelig sexy? Heldigvis er det mange muligheter for hjemmelagde kostymer.

Det er lenge mellom hver gang jeg skal kle meg ut. Jeg har vært hippi, men etter en stund tenkte jeg at det aldri kom til å bli brukt igjen, og kvittet meg med det. Da jeg bare hadde gjort det ble jeg invitert på 70-tallsfest… Man skulle tro jeg hadde lært da, men jeg kvittet meg med det også… Så når jeg igjen er invitert til utkledning, så må jeg finne på noe nytt.

Jeg kan f.eks. være veiarbeider. Jeg har både jeans, hvit t-shirt og refleksvest. Hjelm er kanskje mulig å få lånt seg eller se i et billig snekkersett for ungene?

Kanskje jeg skal gå som snøhvit? Hvite strømper er nok mulig å få tak i. Jeg har ikke gult skjørt, men det burde være greit å få tak i gul stoff og sy noe raskt. En blå singlet. Også litt hvitt stoff for å lage puffarmer. Burde være enkelt.

Supergirl er nesten like enkelt. En blå genser (eventuelt den blå singleten som jeg kunne bruke til snøhvitkostymet), et rødt skjørt (når jeg tenker meg om har jeg ikke det heller, men det kan jeg sy på samme måte som snøhvitskjørtet). En rød kappe har jeg (eller rettere sagt ungene). Et gult belte klarer jeg sikkert også å snekre sammen. Også skriver jeg ut logoen og fester på brystet.

Non stop er muligens aller enklest. Vi snakker tross alt om en søplesekk med fargede sirkler limt på! Den er morsom da!

Har sett flere oppskrifter på edderkopp. Svarte klær har jeg. En svart lue hvor jeg limer på øyne, fylle noen sokker og feste med sikkerhetsnål… Fort gjort!

Muligens lander jeg på cowboykostyme. Vi snakker jeans, en skjorte, et tur i ungenes leker på jakt etter cowboyhatt og pistol. Skulle hatt en vest til i så fall, men det har jeg ikke. Går nok fint uten også.

Må innrømme at jeg synes denne påfuglen var kjempesøt. Tro hva de andre sier om jeg kommer i et slikt kostyme? Har verken organsje strømpebukse eller påfuglfjær, men ellers er den jo ganske enkel. Muligens er det noe vanskelig å sitte i det kostymet da, så det blir kanskje litt vanskelig denne gangen.

Indianerhodepynt er ganske lett, og jeg har noen tøffe smykker som passer til. Litt mer usikker på hvordan jeg skal lage en kjole. Men i verste fall mener visst superkul at jeg kan bruke bikini… (nevnte jeg noe om at jeg syntes ferdige kostymer var for sexy?)

Jeg kan selvsagt gå andre veien og dekke meg skikkelig med pappfatmaske. Jeg er ganske sikker på at dersom jeg graver litt i skapet, så finner jeg klær i riktig farge til dyrene. Eller jeg kan lage kaninører. Så trenger jeg bare en dott på rumpa, så er jeg klar.

Dessuten er spøkelseskostymet til turboprinsen one-size-fits-none. Bør kanskje vurdere et hvitt skjørt under for at det ikke skal bli alt for utfordrende.

Av mer originale forslag er hybelkanin og skittentøyskurv. Jeg liker ideen, men er ikke klar for å vise fram undertøyet mitt, selv ikke på den måten.

Liker du å kle deg ut?

Abelone

5 comments

      1. Nå ligger bilder ute 😃

        Ei av de andre hadde forøvrig et annet bra og enkelt kostyme: fotballsupporter. Kjenner man noen med sånne interesser er det bare å låne i vei!

        Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

