Adventskalender #2

IMG_1549.JPG

Fyrstikkeskekalender nr 2 endelig ferdig. Det var i siste liten!

Den første setningen jeg sa i dag var: «Adventskalender, nei, den åpner vi ikke før etter skolen!» Turboprinsen var veldig bekymret fordi kalenderen hans ikke var ferdig.

Det var ikke direkte usant det jeg sa. Vi bruker å åpne på ettermiddagen, for vi oppdaget et annet år at ungene våknet enda tidligere fordi de ville opp og åpne kalender (og vi sliter nok som det er med å drøye morgenen til over 6!). Men den egentlige grunnen var jo faktisk at turboprinsens kalender fremdeles ikke var ferdig. Og da snakker jeg ikke om at den ikke var fylt!

Midtveis i forrige kalenderprosjekt, fant jeg jo ut at det var urettferdig om bare lillebror skulle få fyrsitikkeskekalender. Og vi har jobbet hardt med den. Men malingen jeg hadde funket ikke særlig bra på fyrstikkesker. Og i alle fall ikke på teipen jeg hadde brukt for å holde eskene sammen. Det virket som en god ide… Men etter å ha forsøkt på mange måter å fikse det, måtte jeg gi opp.

Ja, ikke gi opp som i å gi opp, men som i å begynne på nytt. Skuffene kunne jeg beholde, men jeg skaffet nye esker og kledde heller hele juletreet med farget papir. Klæsjet på litt maling får å gjøre det litt mer juletreaktig og limte på litt perler og glitter. Det gikk raskere nå som jeg hadde fått litt erfaring. Perfekt er den ikke – men så er det heller ikke perfekt å lage adventskalender 1.desember…

Nå er kalenderen fyllt, jeg har levert eksamensoppgaven og advent kan endelig begynne!

IMG_1547.JPG

Abelone

4 comments

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

