Min varme julehilsen

For en stund siden fikk jeg en henvendelse fra terracycle om jeg ville være med i en konkurranse om å lage et julekort av resirkulert materiale – og reklamere for konkurransen her. Jeg var i utgangspunktet negativ, for ikke trengte jeg (første)premien, og ikke er det vel særlig lurt å reklamere for en konkurranse du selv deltar i?

Men tittelen inspirerte meg. Det ble ikke noe julekort, så dette blir ikke et bidrag i konkurransen. Men det ble en førjulshilsen til noen jeg tenker på.

IMG_1453.JPG
Min hilsen er rett og slett en adventsstake på boks. Det er kanskje ikke så lett å se at den er resirkulert, for jeg glemte å ta bilder underveis…

    Den består av

  • en stor fyrstikkeeske som er dekket av gavepapir på tre sider (ripeplata er åpen)
  • bursdagslys hvor holderene er festet i esken (tilfeldigvis hadde jeg lilla lys, men lillafasen er over for guttene)
  • noen fyrstikker
  • adventsversene på en papirlapp
  • hadde jeg hatt splittbinders hadde jeg laget håndtak også…
IMG_1456.JPG

Advent på boks

Vi vet vel alle at bursdagslys ikke brenner så lenge, men jeg håper at det er nok med ritualet å tenne lys og si verset for å komme i stemning. Også er del vel uansett koselig at noen har tenkt på en?

Kjapp å lage.Det største problemet var å få fyrstikkene til å holde seg inni eska, for jeg måtte jo kutte litt i bakkant slik at det er mulig å åpne eska med holderene i. Prøvde med en skillevegg, men burde nok vært enda mer spandabel med teipen.

Portoen er mer enn materialene dersom man sender det, for det blir jo mer enn 2 cm, men det kjenner jeg er en helt annen bloggpost. Eventuelt kan man lage det som byggesett og legge alt inni eska, da blir den smalere.

 

Abelone

 

 

2 comments

    1. Ikke i det hele tatt, dette er så enkelt at selv (litt store) barn kan gjøre det! Lim på tre sider av eska, mål ut hvor «lysestakene» skal, stikk små hull med en nål. Klipp av en bit av den indre eska slik at det blir mulig å åpne den (bunnen av lyseholderene stikker ned i eska). Hvis man vil kan man lage en skillevegg (som jeg gjorde litt for dårlig, men det kan droppes også. Vips, ferdig!

      Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

