Adventskalender

img_1432Det begynte med en tur innom julenissehuset på Savalen i høstferie. Lillebror fant en adventskalender som hadde fikk veldig, veldig lyst på. En julenisseslede i tre med skuffer. Jeg syntes den var litt dyr, og dessuten har vi jo adventskalender. I fjor endte vi dessuten med legokalender. Som om ikke det var nok, så var jo de skuffene veldig små, hva skal man putte oppi der liksom?

Men han fortsatte å snakke om kalenderen flere dager etterpå. Så jeg sjekket litt på nettet. Fant kalenderen, men ikke noen som sendte til Norge. Eller kanskje det egentlig begynte før? For når sant skal sies, så har jeg egentlig hatt lyst til å lage en fyrstikkeskekalender tidligere også. Og da jeg så denne var jeg solgt. Jeg visste at jeg måtte lage en selv. Jeg valgte store fyrstikkesker, det er litt lettere å finne ting som passer i dem. Fremdeles mangler tall, og jeg må stive av meiene litt bedre, men jeg er godt i gang. Må nok også vurdere håndtakene, for ved testing i går klarte ikke lillebror å åpne den selv (eller kanskje det er en fordel?).

img_1428

Jeg innrømmer det, det er vel ikke reinsdyr dette. Kanskje nissen forvandler dem når han dukker opp på sleden?

Det var bare en feil med prosjektet. Midtveis fant jeg ut at det muligens ble noe urettferdig at bare lillebror fikk en. Dermed ble det innkjøp av 24 fyrstikkesker til. Det skal bli et juletre, og turboprisen er med å lage sin egen kalender. Den blir nok ikke ferdig for tett oppunder jul. Nå er hans største bekymring at han også vil ha dyr til adventskalenderen sin…

Abelone

 

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

