2 måneder igjen

IMG_1281.JPG

Juletreet på jobb. I tillegg til vanlig julepynt har vi litt datainspirert pynt!

Når er det lov til å glede seg til jul egentlig? Sånn helt offentlig altså. På jobb har vi to damene hatt en tradisjon for å finne fram juletreet i oktober. Nå har min kollega gått av med pensjon, men jeg holder tradisjonen i hevd og fant fram juletre og pepperkaker i dag. Det er nøyaktig to måneder (eller 61 dager om du heller vil telle dem) igjen til julaften!

Jeg liker jul, jeg! Skjønt, jeg synes nok kanskje at desember kan bli litt masete. Ikke fordi det er så mye som skal forberedes til jul, men fordi det skal presses inn så mange juleavslutninger og sammenkomster. Det er kjempekoselig det, men det klumpes liksom litt sammen, det hadde sikkert vært like koselig i oktober og november.

Hvis det ikke er lov til å snakke høyt om juleforberedelser, så kan det umulig være lov til å klage i desember heller. Eller man kan skjule det og være juleorganisert i skjul. Jeg har kommet godt i gang med julegaver også. Det blir nok mest kjøpte, men mormor hadde et ønske om hjemmelagde gaver fra barna, så vi skal prøve å lage en besteforeldregave med mening. Et par av de siste drøyer jeg til black friday (fjerde fredag i november, altså 28. i år). Det har begynt å komme en del gode tilbud også i Norge da, så jeg håper at det skjer i år også.

legojul

Jeg liker lego. Jeg liker jul. Tilsammen blir det enda bedre!

I går knuste lillebrors snøkule som han kjøpte i Mostar i sommer. Så jeg har lovet at vi skal forsøke å lage snøkule selv i år. Det ser jo ikke så vanskelig ut! Dessuten har jeg gått litt amok i legoshopen og kjøpt noen julekuler. Hentet pakken på posten i går, og gleder meg til å begynne å bygge! Jepp, det blir nok å finne på fram til jul i år også! (I tillegg skal jeg for første gang på mange år ha eksamen før jul – det er en tradisjon jeg ikke trodde jeg skulle ta opp igjen!)

Har du begynt på juleforberedelsene enda? Eller vil du heller syte og klage i desember?

Abelone

3 comments

  1. Hei. Jeg elsker jul. Og jul i oktober, er helt supert. Har såvidt lyttet til julemusikk, og tanker om pepperkakedeig og kos ved peisen har meldt sin ankomst. Snart god jul i stua….. mette

    Lik

    1. Jul i juli funker også fint.

      I går fant jeg julebrusen i butikken. Ja, riktig type altså. Når man bor på «feil» sted i landet er det ikke så lett å få tak i det. Men nå har jeg i kjøleskapet og gleder meg til å drikke den!

      Likt av 1 person

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

