Festival

Jeg var aldri noen festival-gjenger da jeg var ung. Men i år (og i fjor) har jeg vært på festival. Det var mye bra musikk, men jeg la også merke til hva som var vanlige klær på en festival, og tenke derfor å gi noe så uvanlig (på denne bloggen) som en outfit-rapport! Det kan jo være noen som akkurat nå lurer på hva søren de skal ha på seg på sommerens mange festivaler (forresten, finnes det en festivalkalender for Norge? Har funnet det for andre land, men ikke en fullstendig oversikt her hjemme).

festivaloutfit

Festivaloutfit i 2014

På festival i 2014 er det hvite basketsko, som vi kalte det i min ungdom, gjerne converse, høye eller lave som gjelder. (Hvite sko i gjørme… muligens har disse en mamma som vasker for dem?) Man trenger en skinnveske som rommer det meste (Skinn blir dessuten finere jo mer slitt det er. Også er det jo så praktisk å kunne bare tørke av. Eller noe sånt) Dongerishorts er in igjen. Og kosegenseren er lov. (Jippi, på vegne av alle oss som har strikket skappelgenser!) Solbriller er et must, de mest trendy har mangefarget glass. (Som såpebobler.) Og man topper det hele med en hatt på toppen!

Hva jeg hadde på meg? Jeg gikk for joggesko, jeans, ullgenser og allværsjakke. Men jeg frøs i alle fall ikke etter at sola hadde gått ned.

Har du vært på festival i år?

Abelone

5 comments

    1. Det var en god regel! Selv strikker jeg ikke en skappelgenser på en helg, men ikke verre enn at jeg har kjøpt garn til en martejakke nå. Litt varmt for strikking med ull akkurat nå, men jeg får nok holdt på til høsten.

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

