Lettvint turdessert

20140624-113207-41527811.jpgDet er vel ingen hemmelighet at jeg liker søtsaker, og den siste tiden har det stort sett vært tur- og grilldesserter her på bloggen. Jeg har enda et par i ermet, så jeg gir meg ikke helt enda… For meg er maten en del av opplevelsen.

For da vi skulle på turorientering for en stund siden, pakket jeg med en god dessert (Litt av grunnen var vel muligens også at jeg hadde fått ny primus til bursdagen min og var ivrig etter å prøve den, men enhver varmekilde kan brukes). Med fire flasker i sekken kunne vi lage pannekaker av den amerikanske typen. Ungene insisterer på at det er lapper, ikke pannekaker, og de likner jo veldig på det, så det er greit nok.

Alt man trenger er en flaske med Maizena pannekakemix (jeg har kjøpt den på rema1000, men regner med at det sikkert er flere butikker som har den), melk, smør til å steke i og syltetøy. Nå vil den praktiske leser sikkert tenke «kan man ikke bare blande på forhånd, så slipper man en ekstra flaske?». Denne miksen sveller godt, så hvis den blir stående lenge blir det veldig tykk, så jeg vil ikke anbefale det. Men et miljøtips er nok å bruke denne flaska eller en annen egnet flaske, lage sin egen pannekakerøre og ta med ut. Det er muligens like enkelt, da kan man jo  blande alt ferdig på forhånd.

En liten påminnelse til meg selv: husk å ta med stekespade og noe å servere pannekakene på neste gang (det ble nemlig liggende igjen på kjøkkenbenken…).

20140624-113209-41529307.jpg

Pannekakemix, melk, smør (til steking) og syltetøy -nam!

Hva er din beste turdessert?

Abelone

One comment

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

