Tomme hoder

20140615-100045-36045534.jpg

Fritt oversatt sa Albert Einstein noe sånt som «hvis et rotete skrivebord er tegn på et rotete hode, hva er da et tomt skrivebord et tegn på?»

Mitt skrivebord er ikke tomt for tiden. Mye som skal skje «før sommerferien» både på jobb og hjemme (og med tanke på at det fremdeles er en måned til jeg tar ferie…). Det mangler ikke på ideer om noe å skrive om heller, idelista har nok punkter til daglige innlegg i et år. Et halvt et i alle fall. Men skrivebordet mitt er litt for fullt.

Jeg funderte veldig på hvordan jeg ønsket å vinkle dette innlegget. Jeg tenke først at det skulle være noe om skriveprosessen min. Om hvordan ordene må komme av seg selv, at enkelte innlegg blir aldri ferdig fordi de riktige ordene aldri kommer. En type skrivesperre kanskje? Men det er ikke egentlig en skrivesperre, det er vel heller at det virkelige liv krever meg. Og da tenkte jeg på om uttrykket «det virkelige liv» eller IRL fremdeles er gyldig. Ei venninne av meg har lenge påstått at den sosiale nettdelen av oss ikke er mindre virkelig enn resten.

Men jeg fant ut at istedenfor å skrive vil jeg heller kose meg med en bok. Ønskelista mi på amazon har blitt gruelig lang. Det kunne resultert i sommerens leseliste. Men det får vente til det blir regn igjen.

Har du ryddig skrivebord?

Abelone

 

One comment

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

