Melkekartong

Da jeg skrev om fulgematere, nevnte mormor en enkel melkekartongmater, og påsto at da hadde man noe å bruke kartongen til. Jeg vet det ikke var ment som en utfordring, men selvsagt tar jeg det som det! Så her har du 25 andre ting enn fulgemater å bruke melkekartonger til!

Ingen melkedrkker hos oss. Men det blir likevel ganske mange kartonger.

Ingen melkedrkker hos oss. Men det blir likevel ganske mange kartonger. Turboprisen er i gjenbrukhumør for tiden. Da er det jo fint med noen ideer.

Lommebok har blitt en klassiker. Finnes også i en myntvariant. Og kanskje man trenger en veske å ha dem i?

Oppbevaring er nesten selvsagt. Bokser, mobilholder, liten kommode, enkel pennholder eller for teposer.

Mitt skip er lastet med blyanter! Og min lastebil med klosser. Barna ville sikkert digget monsterene.

Mamma’n ser kanskje mer nytte i blomsterpotte, blomsterpotte eller urtepotte. OK, så er denne vasen av keramik da, men det burde være mulig å gjøre det med vanlig kartong også?

En melkekartong kan bli form til kubbelys. Eller form til en lysestake. Eventuelt denne.

Snart er det påske. Da kan man lage en påskeharekurv. Og den anda der kan fort bli en påskekylling. De påstår at jula varer helt til påske, så da kan jeg vel ta med adventskalender, nisseinnpakning og juledekorasjon?

Også en morsom aktivitet med funn fra istiden.

Vet jeg sa «andre ting enn fulgemater», men denne uglemateren var så søt at den må få bli med!

Er litt usikker på om returkartonglotteriet fortsatt finnes, for jeg har aldri deltatt. Men hvis du ikke finner noen ideer her, så funker det å sortere dem i papiravfallet også. Og forresten, korkene kan følge med, de flyter nemlig opp og siles av i løpet av prosessen.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

