Fuglemater

Vi synes det er koselig å legge ut brødrester på fuglebrettet. Eller rester av julekaker som også skjer nå for tiden… Men det kunne jo være litt gøy å lage en fulgemater selv også.

Vi håper vel i grunnen på besøk av koselige småfugler, ikke en sinnafugl! Men det hadde vært spennende det også!

Av en gammel flaske kanskje? Helt etter turboprinsens hjerte, han samler på alt mulig for å kunne lage ting av. Er vel gjenbruk med fjær også? Ja, en metall altså, ikke en sånn fra fugler… Eller kanskje av en appelsin? Ganske enkel denne eplevarianten også. Jeg har ikke noen piperenser i huset. Men hadde jeg hatt det ville jeg laget en sånn. Burde nok ha samlet noen store kongler før snøen kom også – kanskje neste år?

Forresten, ikke pakk bort pepperkakeformene helt enda. Men man kan jo også bruke en kakeform eller muffinsform også.

Og selvsagt: dorullvarianten!

Forøvrig elsker jeg denne søte fulgen!

Mater du småfuglene?

Abelone

8 comments

    1. Har veldig lyst på en crockpot, men er redd mannen får anfall dersom jeg kommer hjem med enda en dings… Drøyer til jeg hører om den ender opp som skapfyll hos deg 😉

      Lik

  1. Fuglematere som egenproduseres gjøres på enkleste måte.
    Melke- eller juice-kartonger rengjøres. Fylles med smeltet fett og frø,Lar stivne. Skjærer passende hull i sidene og stikker pinner til å sitte på i.
    Henges i tre 🙂
    Kastes etter bruk 🙂

    Lik

  2. Tilbaketråkk: Melkekartong | Kaostroll

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

