Billig glede

20140111-092714.jpg

20140111-092728.jpgFor en stund siden møtte jeg ei dame som kastet ut orkideene sine når de var avblomstret. Jeg mente at orkideer trolig er den letteste blomsten å holde liv i. Ved et uhelle klarte jeg å koke en engang. Ja, også var det to som frøys da de sto i bilen over natta. Men utenom det er de ganske lettstelte. Masse vann – la tørke ut. Men denne dama, syntes at de var så stygge når de ikke hadde blomster. Dessuten er de så billige. Jeg kan være enig med henne i de to påstandene.

Men akkurat i dag synes jeg synd på henne. Får nå har orkideene mine knopper, og jeg blir så glad. Hun får ikke oppleve gleden av at en blomst kommer tilbake. Av at du lykkes (om enn hvor lett). Mens jeg snart har vinduskarmene fulle av blomster som jeg selv har «dyrket fram».

Liker du blomster? Og har du grønne fingre?

Abelone

One comment

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

