Kindleomslag versjon 1.0

Har vært på jakt etter et fint omslag til min elskede kindle en stund nå. Men ikke funnet det perfekte omslaget. Så i ettermiddag har jeg satt meg ned å laget et. Ja, ikke det perfekte omslaget, dette er nok bare første utgaven. Men de neste versjonene blir nok basert på dette.
20140106-203837.jpg
En stor fordel med dette omslaget er at det er så raskt å lage at jeg ikke får et uferdig hobbyprosjekt som jeg får dårlig samvittighet for. Jeg har sagt til meg selv at jeg ikke skal kjøpe flere hobbyprosjekter før jeg har fullført en del av de jeg har begynt på. Vanskelig å holde… Men dette er faktisk laget av rester jeg hadde liggende.

Hurtigversjonen:
1. Klipp til to biter papp (jeg brukte baksiden av en notisblokk, den kunne nok ha vært tykkere), og fest sammen med litt teip mellom (man tager hva man haver – i mitt tilfelle fryseteip)
20140106-203617.jpg
2. Klipp til to stoffstykker i passe størrelse. Sy sammen på tre sider, rette mot rette.
20140106-203628.jpg
3. Vreng og mål ut hvor strikkene skal være. Dette var det vanskeligste punktet, og jeg ble ganske utålmodig og irritert der et øyeblikk… Men det gikk til slutt.
20140106-203642.jpg
4. Putt inn plata. Hvis du vil ha klaff, fest på denne og sy sammen den siste siden (jeg er for lat til å gjøre det for hånd, så sømmen synes, men ikke plagsomt). Jeg har brukt borrelås, men trykknapp eller vanlig knapp hadde trolig funket like bra.
20140106-203656.jpg
5. Sett inn Kindle’n i omslaget og gi deg selv en klapp på skuldra for godt utført arbeid!
20140106-203751.jpg
Nå skal min kindle, det nye omslaget og jeg sette oss ned med et glass brus og tusen strålende soler. Ha en fin kveld med eller uten bok!

Abelone

5 comments

  1. Oi, imponerende! Jeg synes det ble stilig. Jeg satt også med bok i går, men av papirtypen, hihi. Kanskje 2014 bli året da jeg endelig får skaffet meg en Kindle, jeg også? Riktig godt nytt år!

    1. Kindle kan anbefales! Har enda ikke teste norske bøker på den da. Men barna har så langt skjønt at det er en bok, ikke en ipad, og latt meg få lese. Skjønt, jeg har hatt et par tilfeller med trykking som har gjort at jeg har slitt med å finne igjen hvor jeg var. Men det hadde jeg trolig på en papirbok også.

    1. Jeg synes det er deilig å slippe å fylle bokhylla når jeg leser en del. Sliter nemlig veldig med å kaste bøker. Så da er lesebrett kjekt. I går var jeg faktisk på biblioteket og fant et par bøker til meg selv også, så det blir papir også 🙂

      1. Lesebrett er kjekt, men jeg bruker det helst når jeg er «på farende fot» , ellers er det i fast form 🙂

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

