Ti(d) til julestemning

20131222-222227.jpgTo dager igjen til jul. Heldigvis (?) kommer jula uansett om man er ferdig eller ikke. Jeg har hanglet hele høsten, så jeg er ikke der jeg gjerne skulle ha vært. Har fremdeles en skuff full av hobbyprodukter jeg så for meg at vi skulle kose oss med i adventstida. Slik ble det ikke. Og boden jeg hadde som mål å få ryddet før jul… Vel, det er mulig å gå inn der, men ikke så mye mer. Adventskalederen min har bare kommer til 15, men noe sier meg at det ikke er den som teller. Heldigvis finnes det noen snarveier til julestemning. Lukt og lyd er noen av de beste triggerene. Så her er mine tips til enkel julestemning:

1. Lag en nellikappelsin
2. Sett en skål med grønnsåpe under sofaen
3. Skaff deg noen greiner med gran (Gå innom et sted de selger juletrær og kjøp noen, eventuelt det mest pistrete treet og kutt av noen der). Sett greinene i en vase og pynt med noen julekuler
4. Hør på noen julesanger
5. Pakk inn en julegave
6. Drikk et krus gløgg
7. Tjuvsmak på julekakene og julegodtet
8. Les et julehefte
9. Se en julefilm
10. Lukk øynene og drøm deg til en verden med lett snøfall.

Hva skal til for å lage julestemning hos deg?

Abelone

5 comments

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

