Julefrukt

julefrukt5. november foreslo plutselig turboprinsen at vi ikke skulle spise godteri før jul. Da ville vi nemlig glede oss mer til det, og det ville smake enda bedre. Jeg må innrømme at jeg hadde mine tvil om han ville holde på det når vi kom til lørdag. Og om jeg ville holde helt til jul. Nåja, akkurat det siste har jeg fremdeles mine tvil om, for det er umulig å ikke smake på julegodtet når man lager det!

Men så tenkte jeg, det har kanskje blitt litt vel mye søtt med julegodt og julekaker på bloggen i det siste. Kanskje litt julefrukt hadde vært på sin plass?

Hadde ikke hatt noe i mot en sånn snømann på bordet i jula. Falt også helt pladask for denne akenissen. Ikke så dumme disse rødnissene heller da. Juletre har visst blitt en klassiker. Heldigvis kan man lage den i litt færre dimensjoner også! Fruktsalat i appelsinskall hørtes ut som en deilig munnfull. Denne dekorasjonen var festlig. Og kanskje dukker det opp noen muffinsformer med frukt på kakebordet også.

I desemberslotterier har jeg så langt ikke hatt lykke med meg for å vinne en fruktkurv, men det er lov å håpe! Eventuelt får jeg kjøpe den selv.

Spiser dere mye frukt i jula?

Abelone

2 comments

    1. Ideen kom fra et sted. Hva er det egentlig de lærer ungene på skolen nå for tiden :-p

      Men det er nok lurt å kose seg med måte. Og det har fått overraskende bra. Men vi gleder oss til jul nå! 2 uker igjen til sjokolade!!

      Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

