Mine 7 slag

Det er ikke noen hemmelighet at jeg liker å bake. Sju slag er faktisk et problem, for jeg har jo lyst til å bake så veldig mye mer enn det. Men det blir ikke så mange av de tradisjonelle. Finner jeg ut at jeg bare ha dem, så får jeg kjøpe dem.

20130103-155032.jpgI år blir mine sju sorter:
Kakemenn
Pepperkaker

I fjor lagde jeg tyske skiver med glitrende kant. Det har jeg tenkt å gjøre i år også, men jeg har tenkt å lage en sitronkjeks for å gjøre den litt friskere.
Dørter – et familieord for kransekakeklump med coctailbær på toppen. Litt usikker på om jeg går for ferdig masse eller om jeg skal prøve meg selv.
Kjeks med godteri
Kjeks med marshmallows
Også har jeg bestilt krumkaker fra mamma’n min.

Hvis jeg regner punsjrull (istedenfor kuler lager jeg en pølse, dekker med marsipan og deler i skiver. Denne var en favoritt da jeg var liten),  risboller og kokosboller for godteri, så er jeg innenfor!

20121221-153315.jpg

Pepperkakehus slik det skal være – skjevt og med mye godteri!

Baker du 7 slag til jul? Og velger du i så fall de tradisjonelle?

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

