Mammas adventskalender

Vet ikke hvor mange facebookstatuser som har handlet om å ha pakket inn 72 pakker til adventskalender jeg har lest den siste uka. Muligens legger vi mer press på oss selv enn nødvendig? Nå har jeg vært veldig heldig, for det har vært mormor som har laget pakkekalender foreløpig. I år ble barna spurt om de hadde lyst på legokalender istedenfor. Og jubelen sto i taket. Vi får se da, når det begynner, om de kommer til å savne pakkene. Nå har de fått både lego-, sjokolade- og flaxkalender fra slektninger, så jeg tror det burde holde.

For 2 år siden begynte jeg med adventskalender til mannen min. En øl hver dag. Han fortsetter gjerne den tradisjonen. Og da oppdaget jeg plutselig at den eneste som ikke hadde adventskalender var meg. Så til alle dere mødre der ute som sitter uten kalender har jeg følgende forslag:

  1. Mørk premiumsjokolade i små biter inneholder nøyaktig 24 biter.
    bilde 2
  2. Det gjør jammen meg after eight også. Spørsmålet er om det holder med bare en? Til og med pakka sier at en posjon er 3 biter…
    bilde 2(1)
  3. Eska med sjokoladehjerter inneholder 28. Foreslår at du spiser de fire ekstra mens du pakker inn pakkene til de andres adventskalender. Det har du fortjent!
    bilde 1(1)
  4. Turboprisen foreslo godtestopp frem til jul hos oss. Så jeg må ha et annet alternativ i år. Da passet det jo bra at jeg allerede hadde kjøpt denne te-kalenderen. Gleder meg til å smake.
    bilde 3
  5. Jeg har også fått flaxkalender av et søskenbarn. Jeg har planer om å vinne 1/2 million før jul!
    bilde 4
  6. Et år jeg var tidlig ferdig på skolen før jul bakte jeg et kakeslag hver dag. Ja, jeg er i overkant glad i å bake. Faren og broren min ble veldig glade da jeg klarte å svi ett brett med berlinerkranser, endelig fikk de smake på noe.
    bilde 1(2)
  7. Mannen min får øl, selv hadde jeg ikke blitt lei meg dersom det dukket opp 24 pakker med små rødvin. Polet har 40 typer rødvin under 50 cl under 80 kr. Kall det gjerne et hint 🙂 Og om hintet ikke funker, så kan man alltids ordne det selv.  (OK, jeg er med på at det er litt dyrt da. Har man mulighet til å en tur eller fler over grensa kan man få mye billigere – eller større kvanta til samme pris).
    bilde 2(2)
  8. Hvis man heller vil fokusere på hjerterom, så har muligens unicef adventskalenderen «den ene» i år også.
  9. Ellers kan man slenge seg på strikkemysteriet. Jeg tror i alle fall at det er en kalender.
  10. Vi har også et adventslys som vi må brenne ned før jul (hvis jeg bare finner det igjen), men det er vel mer for hele familien enn for mamma’n.

Og føler du ikke nok press enda, så kan du alltid begynne å strikke en kalendernisse til neste år.

Har du adventskalender?

Abelone

2 comments

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

