Adventskalendere

I høst ble jeg «bøsta» i å ha kastet ut dorullkjernene. Etter streng beskjed om å ikke gjøre sånt, så har vi nå samlet opp en pose igjen. Spørsmålet er bare hva vi skal bruke dem til. Og derfor kan jeg nesten ikke tro at jeg ikke har fått med meg denne tøffe adventskalenderen før. Angivelig går den som en farsott på sosiale medier. Også er den laget av doruller. Ikke bare nisser man kan lage av dorullerkjerner altså!

Men det er ikke den eneste adventskalenderen du kan lage av doruller. Her er 5 andre

Guttene ble hoppende glade da det var spørsmål om de hadde lyst på legokalender i år. Men jeg ser for jeg at det er litt kjedelig at det står på utsiden hva som er inni, at spørsmålet er hvilken dag man får det. Så jeg vurderer en familiekalender i tillegg med opplevelser i adventstiden. Men selv jeg som er et sånn planleggingsmenneske sliter med å vite en hel måned i forveien hva dagene vil bringe. Plutselig kommer det en invitasjon, eller kanskje noen blir syke. Eller man er bare skikkelig slitne en dag og ville heller sett den julefilmen enn å bake. Dere som har slike kalendere, «jukser» dere og fyller på underveis eller endrer innholdet dersom det blir nye planer?

Forresten, det er visst mulig å lage støpe kubbelys i dorullkjerner. Det vil jeg prøve!

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

