Halloween

20131030-144136.jpgJeg bruker ikke legge ut bilder av barna mine. I dag skal jeg gjøre et unntak. For i morgen er det halloween enten vi liker det eller ikke. Det skal vel godt gjøres om du ikke har fått det med deg. Men om du ikke har det, fortvil ikke, her skal du få forslag til tre kostymer du kan lage selv. For selvgjort er jo tross alt velgjort. Ikke koster de skjorta heller.

20131030-141118.jpg
I år vil turboprisen være hvitt spøkelse. Heldigvis for meg sydde jeg dette kostymet for noen år siden. Han ville derimot ikke stå stille mens jeg tok bilde av han. Et hvitt laken, hull til hodet og en enkel hette. På «de store dagen» blir det selvsagt hvite klær under også. Hetta kan skyves opp når han skal spise eller vil vise ansiktet. Med hetta nede ser han muligens mer ut som et medlem av en viss klan. Men de er skumle de også!


Ridderhjelmen og skjoldet ble kjøpt på riddermarked. Resten er hjemmesydd – av gardiner. Det er veldig enkelt å lage en kappe, bare brett stoffet dobbelt øverst, sy en søm og tre bånd gjennom løpegangen (mange gardiner har forresten denne allerede, men ofte med litt stivt stoff på innsiden). Bildet ble tatt med et dårlig mobilkamera for 2,5 år siden i det ene sekundet han hadde tid til å sitte rolig før karneval.

Et par A3 ark kan fort bli til en heksehatt. Sammen med en svart kappe er det raskt en skummel heks.

20131030-143846.jpg
Du ser kanskje en pappeske? Jeg ser frankensteins monster… Dersom jeg ifører meg denne, så burde det ikke være fare for å bli gjenkjent.

Feirer dere halloween? I så fall; kler du deg ut også?

Abelone

One comment

  1. Gode tips! Det trenger ikke kreve så mye tid eller penger å kle seg ut, men det skaper alltid feststemning… Jeg skal ikke på Halloween-fest i år, men jeg markerte dagen på annet vis. Vel overstått og god helg!

    Lik

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

