Meg, min Kindle og Bridget Jones

20131022-185521.jpg«Trenger vi virkelig flere dingser?» spurte han.
#1Ja!
#2 Hallo, det er en Kindle! Ikke en dings. Og ja, jeg trenger den. Se også #1
#3 Jeg har et håp om at jeg da kan lese digitale bøker uten at «noen» synes det er urettferdig at de ikke får spille.

I går kom Kindlen min i posten. Så jeg gikk tidlig til sengs med mitt nye leketøy og Bridget Jones. Uten å ødelegge spenningen for de som ikke har lest boka (jeg er jo ikke ferdig selv heller enda), så vil jeg nevne at hun ikke er særlig glad i tekniske maskiner – og hun har en kindle! I beste Bridgetstil; meg og Bridget Jones liksom! Vi kommer til å bli bestiser og gå med matchende bohemskjerf og stor overpriset veske! (OK, den siste der gir ingen mening om ikke du har lest boka).

sitat «Billy,» I said in my best voicemail voice. «You have had your screen time. Would you please hand me the iPad, I mean iPod?»
«It’s not an iPod.»
«Hand it over,» I said, staring Meduse-like at the evil thin black object.
«It’s a Kindle.»
«I said ENOUGH SCREENS!»
«Mummy. It’s your Kindle. It’s a book.»
I blinked rapidly, confused. It was technological and black and thin and therefore Evil, but….
«I’m reading James and the Giant Peach by Roald Dahl.»
…it was also a book.
«Well!» I said brightly, trying to recover my dignity. «Anyone want a snack?»
Fra «Briget Jones Mad about the boy»

Den nye bestisen min er enig med meg. Kindle er en bok og regnes ikke som skjerm! (Med forbehold om at hun endrer mening i løpet av de 26% av boka som gjenstår. I så fall er hun ikke lenger den nye bestisen min).

Ok, Kindle kan ikke erstatte bok i alle tilfeller. Men til våren blir jeg å se på terrassen med kindle ettersom den er bedre i sollys enn iPad. Jeg gleder meg allerede.

Abelone

One comment

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

