Epledagen

Vi er ikke før ferdig med vinternatt, så er det jammen epledag. Begynner det ikke å bli litt ut i sesongen nå? Det har allerede vært frostnatt, og epler er vel ikke så glad i frost?

Turboprisen savner det gamle huset. Når jeg spurte han om hva han savnet der, så var det epletreet. Vi har selvsagt vært ute og kjøpt nytt epletre. Det blir ikke noe epler der i år, men heldigvis er det mulig å kjøpe. De har nok garantert ikke blitt utsatt for frost. Jeg tror jeg må kjøpe en hel masse, for det er så mange ting man kan lage.

Jeg har jo den saftige eplekaka mi som jeg liker å lage. Også har jeg lyst til å prøve meg på eplepannekaker. Eller kanskje jeg skal lage tilslørte høstpiker til dessert i dag? Bakt eple er også godt, uansett om det er på tur eller hjemme. Vi har juicepresse, men det er visst mulig å lage eplejuice uten også. Ferskpresset eplejuice er utrolig godt! Og de karamelliserte eplene så også utrolig gode ut. Sikkert gøy for barna å være med på også. Og hvis jeg nå først er i det lekne hjørnet, så kan jeg jo gå for epleansikter eller munn. De passer dessuten fint til halloween. Eller kanskje en fluesopp, kalkun eller marihøne?

Og om det fremdeles er noen epler igjen, så liker fulger epler også. Enklere fuglemater enn dette skal du lete lenge etter.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

