Min august

Tror jeg sier det nesten hver måned, men hvor har tiden blitt av?

Halve august var ferie for oss. Av besøket i akvariet i Bergen er det at Pinguina Madagaska, en stor pingvin som hadde show der, klemte pappa mange ganger og gikk på line på bakken som snakkes mest om. På en strand i Os utenfor Bergen fant vi et fantastisk sted å slå opp telt. I år er/var det multeår. Vi nøyde oss med 6 liter, det er fremdeles mye i fryseren fra i fjor. Jeg har blitt hekta på gellack og har vært å monstertruck show for førstegang. Hadde nok aldri vært på det om ikke jeg var guttemamma! Ellers har selvsagt skolestart vært i fokus. Det var ikke bare lett for lillebror å begynne i barnehagen igjen heller. Plutselig skjønte han at ikke storebror skulle være der. August har gitt mye deilig vær, og vi har oppdaget flotte strender.

20130909-183237.jpg

Kladden sa:
August fortsetter med ferie. Vi er travelt opptatt med fjelltur, badeland, dyrepark og sykkelturer. Barna har begynt å gå hverandre på nervene og slåss hvert femte minutt. Når ferien er ferdig er vi utslitt og gleder oss til å komme tilbake på jobb. Turboprinsen begynner på skolen.

Fjellturen vi tenkte å ta ble til en tur med fløybanen i Bergen. Dyreparken ble akvariet. Men det var helt greit. Det ble ikke så fryktelig mye krangling, men jeg liker å være på jobb, så jo, det var godt å komme tilbake på jobb. Etter ferie synes jeg det et deilig å komme i rutine igjen. Jeg ser at hverdagen har blitt annerledes etter å ha fått skolegutt i huset, men vi begynner å komme inn i det nå.

Har hverdagen tatt deg enda eller henger sommerfølelsen enda i?

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

