Derfor er ikke jeg moteblogger

For en gangs skyld hadde jeg ikke tatt det som lå øverst og fremst i kleskapet, men faktisk tenkt meg om. Jeg hadde sørget for at alle klærne jeg pakket passet til hverandre. Noe man faktisk kunne kalle antrekk. Jeg hadde smykker som passet til disse antrekkene. Jeg skulle på en weekend med mannen, uten barn.

Jeg startet dagen i en deilig linbukse fra hm, en turkis singlet, den supermyke kasjmirgenseren min fra kashmina (kjøpt på salg samme uke) og toppet det med et stilig påfuglsmykke fra cmyk. Behagelig å fly med. Vel framme skiftet jeg til shorts. En lilla. Eller muligens magenta. En av de første underdelene jeg har hatt i sterk farge. Når man har litt ekstra slik som meg prøver man gjerne å skjule det, men helt ærlig, jeg er for gammel til slikt. Jeg vet man ikke kan skjule en stor rumpe, og dessuten har jeg bestemt meg for å ikke bry meg om hva andre synes (desverre lettere sagt enn gjort).

20130814-092441.jpg
Det er mulig en skikkelig moteblogger ville vridd seg ved tanken på turkis og lilla, eventuelt magenta, sammen, men jeg vrir meg ved tanken på å ha på meg en del av de antrekkene også. Det kreves nok en del mot å være moteblogger. Anyway. Jeg var godt fornøyd. Må innrømme at jeg sjelden matcher shorts med joggesko, men jeg er turist, da slipper man unna med det. (Men den egentlige grunnen er at jeg må gå med fotseng, og jeg har ikke funnet sandaler med mulighet for det. Dersom du vet om noe sted jeg kan kjøpe fine sko med plass til fotseng, så hyl ut!).

På vei ut døra fra hotellet etter å ha skiftet innser jeg tabben. Jeg har valgt å ta med meg en rød veske. En hver moteblogger med respekt for seg selv vil trolig nå være i sjokk. Muligens ligge i fosterstilling foran skjermen ved tanke på å reise på ferie med bare en veske. Det er omtrent like ille som å reise på ferie med bare to par sko (hvor av det ene viste seg å gnage no’ inni ******). Men jeg har jo pakket smart og lett. Jeg har fargekoordinert. Og jeg er egentlig ganske dårlig på vesker. Jeg stapper alt i lommene. Har blitt mer vesker i det siste, har kjøpt opptil flere. Uansett, jeg hadde bare med en veske. Veska passet fint til et par andre antrekk. Men altså ikke til den lilla, eventuelt magenta, shortsen.
20130814-082546.jpg
Ok, jeg ser at syting over feil farge på veske og shorts får det til å høres ut som om jeg faktisk bryr meg om hva andre synes – stikk imot det jeg sa i sted. Men det et det inni meg jeg tenker på. Når du føler deg vel, da stråler det ut. Og underveis glemte jeg også alt om farge på veska. Den gjorde jobben sin, inneholdt alt pikk-pakket man har med på tur.

Da gjenstår det egentlig bare et ubesvart spørsmål; hvor har jeg vært?

Abelone

2 comments

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

