Et smil

På kontoret mitt har jeg en kalender med ord for dagen. I dag sier den «Møter du en person uten smil, så gi ham et av dine!»
20130722-153935.jpg
For to år siden befant jeg meg på fjellet uten mobildekning og uten radio. Jeg visste ikke om hva som skjedde i Oslo og på Utøya før dagen etter. Men selv da var det vanskelig å få tak i hva som egentlig hadde skjedd. Jeg var dessuten heldig; ingen av mine var der.

I dag er en tung dag for mange. Kanskje kan den bli litt bedre om vi gir dem et smil? Ikke bare i dag, men alle dager. Og ikke bare dem, men alle som trenger en oppmuntring, som trenger å bli sett. Et smil koster ikke noe, men det kan gjøre underverker.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

