Dagbokappen Day One har blitt gratis

20130708-135340.jpgJeg hadde i grunnen ikke tenkt å skrive noen flere tips om apper på en stund. Men nå er min favoritt dagbok-app blitt gratis i itunes; Day One. Jeg har skrevet litt om den før. Den kostet opprinnelig 35 kroner, men er som sagt blitt gratis akkurat nå. Det spekuleres i om dette kan være fordi appstore er 5 år. Apple har ikke bekreftet dette, og de har heller ikke sagt noe om hvor lenge den vil være gratis. Så derfor: Løp og «kjøp» Day One.

Jeg er ingen stor dagbokskriver. Men etter å ha lest lykkeprosjektet, begynte jeg å skrive en-linjes-dagbok om noe bra fra dagen. Har lyst til å skrive at det er et gjennomførbart prosjekt, men jeg har hatt litt av og på. Gikk lenge med en notatbok til dette, men det er greiere å ha telefonen. En linje tar ikke mange minuttene å skrive.
Det er utrolig mange små øyeblikk som forsvinner dersom det ikke blir skrevet ned. Jeg merker at jeg blir mer fornøyd når jeg fokuserer på det som er bra. Også kan jeg legge inn bilder som får jeg til å smile i tillegg. Den legger selv inn sted og vær, og jeg synes det er morsomt å se hvordan det var i fjor. Hadde vi virkelig en så dårlig sommer i fjor som vi husker det som?

20130708-140943.jpg

20130708-141022.jpg

20130708-141013.jpg

Abelone

Oppdatering 17/7-13: Day One er ikke lenger gratis, nå koster den igjen 35 kroner.

30/12-15: Day One ligge for øyeblikket på limited-time price på app store til 9 kroner.

2 comments

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

