Tre ting jeg aldri hadde trodd jeg skulle putte i en koffert

Når man blir mor skjer det ting. Man begynner å gjøre ting man aldri trodde man ville gjøre. Man begynner å føle det helt naturlig å si rare ting som «ikke putt hodet i do» og «ikke spark pappa i ansiktet med sandaler». Man finner igjen fjernkontrollen på støvbrettet, nøklene blant flaskepanten og brødet i kjøleskapet (jeg er klar over at enkelte faktisk oppbevarer brød i kjøleskapet. Vi gjør det ikke, og jeg lette lenge etter det da det befant seg der). Og man har med seg merkelige ting i kofferten på vei hjem fra ferie.

Her et tre ting jeg aldri hadde trodd jeg skulle pakke i en koffert, men som altså befant seg i kofferten på vei hjem fra Tyrkia:

* En kleshenger
20130705-231446.jpg
Altså, en kleshenger er kanskje ikke så rart å ha i kofferten dersom man er litt mer motebevisst enn meg. Men denne her er helt spesiell! Den kan nemlig festes på «ting», så kan den henges i en beltehempe, så kan man bære «ting» sånn og fremdeles ha hendene fri. Selgeren så litt rart på meg da jeg forhandlet inn kleshengeren i prisen.

* En stor stein – som kan flyte
20130705-231457.jpg
Det hender vi plukker stein på ferie og tar med hjem. Det hender vi plukker i overkant mye stein slik at det blir tungt også. Denne steinen er ikke tung, men ganske så stor. Og den flyter! Det er visstnok en plan om å male den slik at den ser ut som en båt. Mora har fremdeles ikke kjøpt maling… Nevnte jeg forresten at den lager fint hvitt støv på alt den kommer i nærheten av?

* en talking tomcat
20130705-231508.jpg
Tomcat befinner seg på telefoner, ikke ute i det virkelige liv. Men han har visst tatt skrittet ut av skapet, ehhh… mener telefonen, nå. Foruten at ansiktsuttrykket ikke endrer seg gjør den det samme som appen (også ler vi av «bank av app»-reklamen…) Må innrømme at kvaliteten ikke er av de beste, og en av kompisene er overbevist om at det er godteri inni (lillebror sier godteri istedenfor batteri), så nå leter alle etter godteri inni. Regner med at den ikke holder så lenge. Muligens like greit.

Hva et det rareste du har hatt i kofferten din på vei hjem fra ferie?

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

