Minnehagen

Det finnes mødre som skriver litt hver dag om utviklingen til barnet sitt. Som bestiller bilder, får dem i album og tar vare på tegninger og til og med klarer å gjøre det til et kunstverk uten at det blir seende rotete ut.

Også har du sånne som meg, som har en babybok eller to liggende med litt lite innhold og har dårlig samvittighet for det. Som synes det er stas med de 10 første hodefotingene, men ikke aner hva jeg skal gjøre med de neste 13438 tegningene. Som gjerne vil dele små og store øyeblikk med besteforeldre som bor langt unna.

20130630-193144.jpg

Dårlig samvittighet… Putter den lengst inn i bokhylla, så skriker den i alle fall ikke til meg hver gang jeg går forbi!

Og nå har jeg funnet en tjeneste som gir meg litt mindre dårlig samvittighet. Jeg har funnet minnehagen.no. Når det er så enkelt at jeg kan bruke en app eller sende en e-post, og så kan besteforeldre gå inn å se, ja, da går det an å gjøre det. Litt lettere enn å bestille bilder og sette dem inn i album. Eller vente til jeg er klar til å lage fotobok.

minnehagen

OK, nå kommer jeg kanskje ikke akkurat til å legge inn de 13438 neste tegningene, men får i alle fall foreviget noen av dem.

Det er Sandviks (de samme som har goboken) som står bak tjenesten, og den er (foreløpig) gratis og uten reklame. Med mitt yrke er det selvsagt to ting jeg bekymrer meg for; om tjenesten vil bestå for «alltid» og hva som skjer med bildene dersom tjenesten blir utsatt for innbrudd? For å være helt ærlig, så er nok ikke sikkerheten av de beste uten https. Men foreløpig tenker jeg at fordelen er større enn ulempen, og jeg håper at de jobber videre med sikkerheten.

Jeg har i alle fall litt mindre dårlig samvittighet for den boka. Om tjenesten kan erstatte boka? Selvsagt ikke. Men når jeg endelig finner roen til å sette meg ned med boka, så har jeg alle datoer og vet hvilke bilder jeg skal bruke. Og da blir det ikke fullt så stort tiltak med boka heller.

Hmm… Ser jeg skriver svulstig. Høres ut som lovnader fra en reklame. Men jeg har skrevet det selv, helt uten å få betalt for det. Men hvis Sandviks vil sponse meg, så ta gjerne kontakt. Vi mangler fremdeles noen Alf&Beth-bøker 🙂

Abelone

One comment

  1. Hei! Fin blogg du har:-) Takk for tips! Jeg er av dem som er lettere allergisk for tekniske greier og foretrekker gamlemåten, men jeg jobber med saken… Jeg har den samme boken som du har men må innrømme at den er ikke akkurat fullstappet av skriblerier 😉

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

