Agurktid

I min barndoms somre var det agurker. Vi dyrket dem hjemme, og slektninger dyrket dem. Du kan si hva du vil, men alt du kan plukke rett fra planten/busken/treet/beddet smaker fantastisk.

Man skulle jo tro da, at jeg som har vært vant til agurkplanter visst hvordan dette skulle være. Men jeg hadde ikke særlig ansvar utover å vanne når jeg hadde lyst og spise så mye jeg hadde lyst til, så hvordan produksjonen gikk til har jeg tydeligvis glemt.

Jeg liker å så ting. Få det i jorda og se at det spirer. Som tittelen antyder; jeg sådde agurker. Prøvde i fjor også, men det ble nok for kaldt for plantene ute. I år har jeg satt dem inne. Planen var at de skulle dekke hele vinduet og skjerme for sola. Det gjør de. De blomstrer også flott. Man kan jo ikke unngå å bli i godt humør av de lysende gule blomstene. Men blomstene faller bare av etterpå. Etter en tid begynte vi å spørre hverandre «hvor er det egentlig de agurkene skal komme da? Blir det noe når blomstene faller av?».

Men nå! Endelig! Min første (og foreløpig eneste) agurk!

20130626-154412.jpg

6 planter og 1 agurk… Jaja, det blomstrer enda, så jeg skal vel ikke gi opp håpet helt enda.

Abelone

Meninger? Jeg blir glad for kommentarer!

